سلام...به سايت ما خوش آمديد

در ماه رمضان چگونه تشنه نشویم؟

در ماه رمضان چگونه تشنه نشویم؟

يکشنبه 16 خرداد 1395
15:31
admin

در ماه رمضان چگونه تشنه نشویم؟

در آستانه ماه رمضان هستیم امروز میخواهیم مطلبی دررابطه به اینکه چکارکنیم که در این ماه که روزهای تابستانی گرمی را داریم تشته نشویم روزه داری در گرما بدن را دچار کم آبی میکند که این سوال بسیاری از روزه داران است که چکار کنیم که بدن دچار کم آبی نشودهمواره باید بد انید که روزه داری برای خود تکنیک هایی دارد باید درعین حالی که روزه میگیرید به فکر سلامتی خود نیز باشد برای اینکه در این ماه دچار تشنگی و افت فشار نشویم در ادامه مطلب با ما همراه باشید

این روزها مسلمانان سراسر دنیا پای سفره‌های نورانی افطار و سحر می‌نشینند تا از برکات آن بهره ببرند و تنی به دریای رحمت الهی بزنند.

توجه داشته باشید روزه‌داری نیز اصول خود را دارد. برای همه آن‌هایی که در این روزهای بلند تابستانی از خوردن و آشامیدن خودداری می‌کنند و دل به رحمت الهی می‌سپارند توصیه می‌کنیم با رعایت این اصول سلامت خود را تضمین کنند.

امسال با توجه به مصادف شدن فصل گرما و تابستان با ماه رمضان روزه‌داران می‌بایست از تحمل بیشتری برخوردار شوند که این مسئله هم در گرو تغذیه غذایی مناسب در هنگام افطار، سحر و شام است تا بتوانیم بدون هیچ‌گونه مشکلی از مزایای این ماه پربرکت بهره‌مند شویم و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی دچار نشویم.

دکتر مجید حاجی‌فرجی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور و رئیس انجمن تغذیه ایران در گفت‌وگو با کیهان می‌گوید: در ماه مبارک رمضان چنانچه درصد زیادی از کالری روزانه به خصوص قندهای ساده با چربی تأمین شود باعث افزایش چاقی افراد در این ماه می‌شود. البته با توجه به اینکه امسال در ماه رمضان با گرسنگی و تشنگی بیشتری مواجه هستیم برای مقابله با این احساس مصرف سبزی تغییر مطلوبی در بدن ما ایجاد می‌کند.وی اضافه می‌کند: متأسفانه برخی افراد روزه‌دار با حذف وعده سحری مشکلاتی را برای بدنشان ایجاد می‌کنند که می‌بایست این وعده را در ماه مبارک رمضان در رژیم غذایی خود بگنجانند.

وعده افطاری
افراد روزه‌دار می‌بایست وعده افطاری خود را با مایع مغذی و گرم مانند شیر و حجم کمی از نان و نیزغلات، پنیر، گردو و سبزی و سوپ‌های نرم شروع کنند. همچنین جداسازی زمان افطار تا وعده شام از آنجا که روزه‌داران در ماه رمضان و روزهای گرم از وعده افطار تا شام با فواصل زمانی کم رو‌به‌رو می‌شوند پس مصرف غذای سبک به عنوان وعده شام یا افطار حاوی سبزی ها، پروتئین و غلات و یک میان وعده کوتاه قبل از خواب به عنوان شام باید در تغذیه آنان گنجانده شود که در آن ترکیبی از سبزی ها و میوه‌ ها مصرف می‌شود.

تبعات حذف وعده سحری در ماه مبارک رمضان
معمولا وعده سحری روزه‌داران در ماه رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چون علاوه بر اثرات معنوی، مصرف یک وعده کامل قبل از شروع روزه‌داری سبب تأمین انرژی بدن در طول روز این ماه می‌شود.

حاجی فرجی در ادامه بیان می‌کند: برای تأمین آب بدن، روزه‌داران معمولا با کاهش مصرف مایعات در فصل تابستان و در نتیجه کاهش آب بدن و فعالیت‌های داخل سلولی مواجه هستند که سبب می‌شود حرکات مواد در روده سبب اختلال و تغییر شود. همچنین در برخی از افراد یبوست در بدن ظاهر می‌شود که افراد می‌توانند با مصرف تدریجی آب از زمان افطار تا موقع خواب این کمبود را جبران نمایند تا مشکلی در بدن ایجاد نشود.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور می‌افزاید: وعده سحر مهم‌ترین وعده است که روزه‌داران می‌توانند با مصرف سبزی ها و مواد نشاسته‌ای به مقدار مناسب جذب و هضم روده‌ای را کنترل کنند. چون آرد سبوس‌دار و فیبرهای معمولی مانند سبزی ها و میوه‌ها کمک شایانی به تأمین آب در بدن افراد روزه‌دار می‌کند.
وی تأکید می‌کند: نباید آب و چایی را زیاد مصرف کنیم. البته گنجاندن وعده سحر برای روزه‌داران سبب نگهداری آب در بدن می‌شود چون آب این مایع ضروری در فاصله کوتاه دفع می‌شود و باعث احساس تشنگی در بدن افراد روزه‌دار می‌شود.

استفاده از تمامی گروه‌های غذایی در ماه رمضان
به کارگیری تمامی گروه‌های غذایی در وعده سحر، افطار و شام می‌تواند تأثیر بسزایی در تغذیه بدن افراد روزه‌دار داشته باشد.گنجاندن گروه غذایی غلات مانند نان، سیب‌زمینی، ماکارونی، مواد نشاسته‌ای و غذاهای تهیه شده از گوشت کم چرب مانند سفید و قرمز بی‌چربی و کم‌چربی در تغذیه ماه رمضان از اهمیت خاصی برای تغذیه روزه‌داران برخوردار است. چون پروتئین بیشتر بدن از گوشت و غلات تأمین می‌شود و گروه میوه، سبزی و لبنیات نیز می‌بایست کم‌چرب استفاده شود زیرا در غیر این صورت اختلال هاضمه ایجاد می‌کند.

رئیس انجمن تغذیه ایران در ادامه می‌گوید: روزه‌داران باید تمامی پروتئین‌های گوشتی بدون چربی و کم‌چرب را در برنامه غذایی خود قرار دهند و روزه‌داران نباید از غذاهای پرچرب به خصوص سرخ کردنی در این ماه مصرف کنند.وی اشاره می‌کند: کاهش مصرف نمک به ویژه سدیم باید در غذاهای پخته و فرآوری شده قرار داده شود. البته افراد می‌بایست در وعده سحر و افطار از لبنیات مانند شیر و ماست کم‌چرب و همچنین دوغ کم‌نمک را در وعده افطار بگنجانند.

مصرف مواد قندی مناسب در وعده افطار
افراد در طول ماه رمضان به دلیل کاهش قند خون در وعده افطار می‌بایست از مواد قندی مانند خرما، عسل، غلات، شیر کم‌چرب و خوراک‌های ساده از قبیل عدسی وحلیم‌های سبک و سوپ جو استفاده کنند. چون افراد بلافاصله بعد از افطار دچار ضعف و ناتوانی می‌شوند و ضعف کاذب در بدن افراد روزه‌دار ایجاد می‌شود که علتش افت قند است. پس با مصرف این گروه از مواد غذایی روزه‌داران می‌توانند توان جسمانی خویش را افزایش دهند.حاجی فرجی اضافه می‌کند: مصرف ماده قندی ساده‌ای را چایی شیرین سبب می‌شود که در بدن انسولین کاذب ایجاد و فرد دچار افزایش سریع قند خون شود.

زمان مصرف آب در ماه مبارک رمضان
زمان مصرف آب در ماه مبارک رمضان براساس نیاز افراد روزه‌دار متغیر است. چون استفاده از این مایع حیاتی و ضروری برای بدن مانند آب بین 6 تا 8 لیوان در روز منسوخ شده است.رئیس انجمن تغذیه ایران اشاره می‌کند: روزه‌داران می‌بایست براساس نیاز بدنشان آب بخورند. لذا افراد می‌بایست قبل از تشنگی مفرط آب را مصرف کنند چون پیام تشنگی از مغز مخابره می‌شود و سبب کاهش آب بدن می‌شود. پس می‌بایست براساس نیاز بدن در ایام روزه‌داری آب را استفاده کنیم.

حاجی فرجی با بیان اینکه برای ایام ماه مبارک رمضان افراد روزه‌دار می‌بایست از افطار تا قبل از سحر آب لازم بدن را تامین کنند می‌گوید: در این فاصله زمانی افطار تا قبل از سحر آب و مایعاتی مانند آب میوه طبیعی، دوغ ومیوه استفاده کنیم. البته در وعده سحری افراد روزه‌دار می‌توانند از سبزی و میوه به جای آب مصرف کنند چون استفاده از آب سبب دفع سریع آن از بدن می‌شود.

تامین غذایی مناسب در وعده‌ها وگروه‌های سنی مختلف
از آنجا که نیازهای تغذیه‌ای در سنین مختلف متفاوت است وگروه‌های مختلف سنی براساس نیازهای بدنشان می‌بایست تغذیه‌ای مناسب در طول ماه مبارک رمضان داشته باشند.
لذا وعده سحری برای روزه‌داران برای همه گروه‌های سنی الزامی است. لازم به ذکر است که حذف وعده سحری برای نوجوانان سبب اختلال در فعل وانفعالات بدنشان شده و سبب سوزش سر دل، ناراحتی‌های گاستریک، التهاب و زخم معده در این گروه سنی می‌شود. پس عدم دسترسی به آب در طول روز به دلیل حذف وعده سحری مقدار کافی آب در بدن تامین نمی‌شود. در نهایت سبب عدم تمرکز فکری، سردرد، سرگیجه، ضعف عمومی، بی‌حالی، عصبانیت و پرخاشگری در نوجوانان و سالمندان می‌شود.

البته درگروه‌های سنی نوجوانان و جوانان می‌بایست مواد مغذی سرشار از پروتئین‌های حیوانی به ویژه گروه‌های سبزی و میوه حاوی ویتامین C جذب عناصر ریز مغذی در بدن روزه‌داران را افزایش می‌دهند.حاجی فرجی در مورد تغذیه افراد سالمند اضافه می‌کند: سالمندانی که می‌توانند روزه بگیرند، می‌توانند فقط میزان پروتئین نه انرژی را مشابه نوجوانان در بدن افزایش دهند. پس می‌بایست از گوشت‌های کم چرب استفاده کنند. وی تاکید می‌کند: روزه کله‌گنجشکی برای کودکان در واقع آشنایی کودکان با وظیفه معنوی روزه‌داری است. همچنین برای تغذیه این گروه سنی یک وعده غذایی بین روز و دو میان وعده سبب تامین غذاهای مناسب در طول روز می‌شود. همچنین تغذیه در وعده سحری با تامین غذا یا وعده کم‌حجم سبب آشنایی این گروه سنی با روزه‌داری می‌شود. پس با تغذیه میان وعده غذایی ناهار تا افطار را توصیه می‌کنیم. چون وعده افطار همراه با خانواده مانند لبنیات، مغزها، میوه‌ها برای کودکان مناسب است. البته در وعده ناهار هم می‌توان از گروه‌های پروتئین‌ها، غلات و سبزی و میوه ولی با حجم کمتر برای کودکان در طول ماه رمضان استفاده کرد.

توصیه‌های مختلف تغذیه برای کلیه گروه‌های سنی
تغذیه مناسب در طول ماه رمضان همراه با مصرف صحیح تغذیه‌ای افراد روزه‌دار همانند زمانی که روزه‌دار نیستند، باید سه وعده غذا شامل سحر، افطار و شام باشد.پس مصرف غذا در دو وعده سحری و افطار بسیار ضرورت دارد و بهتر است غذای مصرفی در سحر ویژگی وعده ناهار را داشته باشد.

حاجی‌فرجی در این‌باره توصیه می‌کند: افطار سبک در همه گروه‌های سنی سبب استراحت کامل سیستم گوارشی می‌شود. چون خون‌رسانی در اندام‌های دیگر بدن افزایش یافته و به محض شروع مصرف غذایی در افطار حجم خون بالعکس به گوارش راه می‌یابد. البته شروع افطار با گروه‌های غذایی مناسب مانند غلات، لبنیات و غذاهای کم‌چرب سبب می‌شود که مواد غذایی به آرامی وارد بدن شود که تا موقع خواب به تدریج می‌توانیم سفره غذا را گسترش دهیم. در واقع با میان وعده کوچک از زمان وعده افطار تا شام غذا را به خوبی مصرف کنیم تا بدن فرصت بازیابی خون‌رسانی بیشتر را داشته باشد. در نهایت جلوگیری از مصرف زولبیا، بامیه و آش‌رشته که در تغذیه روزه‌داران مرسوم است.

همچنین روزه‌داران می‌توانند با مصرف آش‌های کم‌حجم از انباشت حبوبات با نفخ معده مواجه نشوند. همچنین از مواد نشاسته‌ای سالم یا شیر، غلات، شیربرنج که ترکیبات خوب و ساده‌ای برای شروع افطار است بهره ببرند. لازم به ذکر است تمامی روزه‌داران باید وعده سحری را در برنامه غذایی خود داشته باشند، زیرا حذف این وعده، سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.

معمولاً تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده‌تر از تحمل تشنگی است. ولی برای در امان بودن از تشنگی نیز راه‌حل‌هایی وجود دارد:
– هرگز افطار خود را با نوشیدن آب سرد، نوشابه و مانند این‌ها شروع نکنید. حتی اگر تشنه‌اید به جای آب سرد، کمی آب گرم یا چای میل نمایید.
– مناسب‌ترین زمان نوشیدن آب حداقل یک ساعت و نیم بعد از خوردن است. نوشیدن آب خیلی سرد و به قولی «تگری» حتی در این فاصله زمانی هم بسیار مضر و آسیب رساننده به سیستم گوارشی، کبدی و هضمی است. پس بعد از گذشتن زمان مناسب از غذا خوردن، نوشیدن آبی که خیلی سرد نباشد مانند نوشیدن برخی از شربت‌های سنتی بلامانع است.
– اگر نتوانید مواد مغذی و مواد معدنی از دست رفته از طریق تعریق را جایگزین کنید، ادامه این روند سبب تضعیف بدن شما در پایان ماه مبارک رمضان خواهد شد. حتی از دست دادن مقدار کمی آب بدن می‌تواند سبب خستگی، سرگیجه و سردرد و عدم تمرکز شود. تأمین این مواد شدنی نیست مگر با وعده‌های افطار و سحر سالم و اصولی.
با فاصله یک ساعت بعد از افطار سعی کنید 8 لیوان آب و مایعات خنک را به مرور تا هنگام خواب بنوشید و حتی‌الامکان از نوشیدن چای، قهوه و نوشابه‌ها، به دلیل دارا بودن سطح بالایی از کافئین و شکر خودداری کنید چرا که این مایعات باعث از دست رفتن سریع‌تر آب بدن می‌شوند.
– دقت داشته باشید که نوشیدن آب زیاد در هنگام سحر تأثیری در پیشگیری از تشنگی ندارد، زیرا در صورت نوشیدن آب بیش از حد نیاز، بدن آب اضافی را دفع می‌کند. پس، آب مورد نیاز بدن باید در فاصله میان افطار تا سحر به تدریج و از طریق مصرف آب و میوه‌های آب‌دار تأمین شود.
برخی مواد غذایی و شیرینی‌های مصنوعی مانند زولبیا و بامیه، غلظت مایعات بدن را افزایش می‌دهند و در نتیجه روزه‌دار احساس تشنگی می‌کند. توصیه می‌شود برای پیش‌گیری از افزایش غلظت مایعات بدن از قندهای گیاهی مانند خرما به جای زولبیا و بامیه استفاده شود.
– از میوه‌هایی چون زردآلو و هلو استفاده کنید، چراکه این میوه‌ها به‌طور چشمگیری در کاهش درد و ناراحتی ناشی از اسید معده کمک می‌کنند و تا حدودی مواد معدنی از دست رفته ناشی از تعریق را جبران خواهند کرد.
– جایگزین مواد مغذی از دست رفته از طریق نوشیدن آب‌میوه‌ها و مصرف سبزی ها و میوه‌های آبکی بسیار مفید است. میوه‌هایی چون مرکبات و توت‌فرنگی که می‌توانند علاوه بر آب مواد ضروری چون کلسیم و فیبر، آهن، پتاسیم و دیگر موادمعدنی و همچنین ویتامین‌هایC، و B1 B2 را تأمین کنند.
– میوه‌های آبدار مانند هندوانه و خربزه نیز نقش مهمی درتأمین مایعات بدن دارند و توصیه می‌شود در فاصله افطارو سحر این میوه‌ها مصرف شوند و دیگر این که مصرف لیموترش نیز در پیش‌گیری از تشنگی و گرمازدگی موثر است.
– خوردن چای مخصوصا چای پررنگ، برای رفع تشنگی پس از سحری اشتباه است. افراد دقت کنند که این باور که چای پس از سحری می‌تواند باعث رفع تشنگی شود درست نیست زیرا چای دفع مکرر کلیه را در بر دارد.
– در خصوص کودکان و نوجوانانی که برای اولین بار روزه می‌گیرند، بایدتمام مواد مغذی در رژیم غذایی آن‌ها گنجانده شود. این نوجوانان باید در وعده سحر به مقدار کافی غذا بخورند و آب میوه‌هایی مثل هویج و گوجه‌فرنگی را بسیار مصرف نمایند.
– از آشامیدن آب فراوان در وسط غذا خودداری کنید. آب دروسط غذا سبب رقیق شدن شیره گوارشی و اختلال در هضم می‌شود.
– در زمان بین افطار تا سحر، با رعایت فاصله با غذا، آب کافی بیاشامید.
– حتما در غذای افطار و به خصوص سحر میوه میل کنید. علاوه بر میوه‌های فصل، از خیسانده برگه‌‌آلو، زردآلو، انجیر و مانند این‌ها هم می‌توان به عنوان میوه استفاده کرد. گوجه‌فرنگی هم می‌تواند نقش میوه را داشته باشد.
– اگر در ماه رمضان دچار یبوست می‌شوید علاوه بر میوه از خورش‌های ملین مثل خورش آلو و خورش‌های سبزی‌دار بیشتر استفاده کنید.
– معده خالی درهنگام افطار تحمل غذای خشن را ندارد، لذا خوردن غذاهای سهل‌الهضم و تقریبا نرم برای افطار مناسب‌تر است.
– اگر تخم‌مرغ میل می‌کنید در درجه اول به صورت آب‌پز سفت و در درجه دوم به صورت نیم‌بند (به شرط آن که سفیده آن منعقد شده باشد و زرده کمی حالت سفتی به خود گرفته باشد) میل کنید. تخم‌مرغ نیمرو زیان‌بخش بوده و همچنین دیر هضم‌تر از تخم‌مرغ آب‌پز است.
– سالاد (بدون پیاز) مکمل خوبی برای غذاها در ماه مبارک رمضان است.
– بادنجان، فلفل و ادویه‌ها گاهی موجب احساس تشنگی درطول روز می‌شود.
– اگر به اقتضای فصل گرما یا فعالیت‌های بدنی، در طول روزه‌داری زیاد عرق کردید، نمک از دست رفته توسط عرق را، به صورت‌های مختلف در افطار و سحر جبران کنید.

منبع: www.hidoctor.ir

برای بیشتر دانستن در این مورد لطفا اینجا کلیک نمایید:

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - سیمرغ

seemorgh.com › ... › نحوه ی مراقبت از بدنTranslate this page
May 26, 2015 - مصرف آب یخ در ماه رمضان در زمان افطار یا سحر اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می نشاند اما در نهایت باعث تشدید تشنگی می شود.

در ماه رمضان با این خوردنیها هرگز تشنه نمیشوید - مجله پزشکی دکتر سلام

www.hidoctor.ir/4281_در-ماه-رمضان-با-این-خوردنیها-ه...Translate this page
Jul 9, 2013 - در آستانه ماه رمضان هستیم امروز میخواهیم مطلبی دررابطه به اینکه چکارکنیم که در این ماه که روزهای تابستانی گرمی را داریم تشته نشویم روزه داری در ...

چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شوید - جذاب

www.jazzaab.ir/news_detail_4975.htmlTranslate this page
یوسف نقیایی کارشناس تغذیه گفت: از آنجا که یکی از نکات بسیار مهم در ماه مبارک رمضان توجه به تغذیه مناسب و به اندازه است، بنابراین با توجه به اینکه بدن انسان ...

چگونه در رمضان تشنه نشويم؟ » گل ليلا - Goleleila.com

goleleila.com › ديني و اعتقاديTranslate this page
Aug 8, 2011 - کاهش تشنگی در ماه رمضان براى از بین بردن یا كم كردن عطش شدید در این ماه چه باید كرد؟ براى فهم این سؤال به ا.

چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟ - نیک صالحی

www.niksalehi.com/hamechiz/archives/233577.phpTranslate this page
Jun 17, 2015 - چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟ ، ماه رمضان ، تشنگی در ماه رمضان ، گرسنگی در ماه رمضان,چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟؟! - شهرخبر

www.shahrekhabar.com/iran/1342985580085728Translate this page
چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟؟! ... چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟؟! گوگل پلاس فیس نما کلوب linkedin.

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟

www.patugh.ir/.../چگونه-در-ماه-رمضان-تشنه-نشویم.ht...Translate this page
چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ ماه رمضان امسال با گرمای شدید تابستان همزمان شده است، به همین دلیل روزه داران دقت بیشتری در تغذیه وعده هایشان داشته باشند.

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - آکا

www.akairan.com/health/eslam.../20147710148.htmlTranslate this page
Jul 7, 2014 - مصرف آب یخ اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می نشاند اما در نهایت باعث تشدید تشنگی می شود.,اسلام و سلامت.

۱۵ نکته‌ تغذیه ‌ای برای روزه‌ داری در فصل‌ گرما - پارسی طب

fa.parsiteb.com › تندرستی و تغذیهTranslate this page
Oct 7, 2015 - البته ماه رمضان امسال به دلیل مصادف شدن با روزهای گرم و طولانی تابستان دارای حساسیت و ... بهره ببریم و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم. ... برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل .... بوی بد دهان چگونه درمان می شود ؟

چه طور در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - صفحه ی نخست - loxblog.Com

lora.loxblog.com/.../چه%20طور%20در%20ماه%20رمضا...Translate this page
Jan 25, 2013 - 100286 974 چه طور در ماه رمضان تشنه نشویم؟ بهتر است که چای ... یادتان باشد که آب بهترین نوشیدنی در ماه رمضان است. .... چگونه سریع وزن کم کنیم ؟

چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟ - زمان

www.zamannews.ir/.../30197-چطور-در-ماه-رمضان-گرس...Translate this page
Jun 12, 2015 - یک متخصص تغذیه آمادگی تغذیه‌ای برای استقبال از ماه مبارک رمضان را عامل موثری در کاهش مشکلات روزه‌داری در این ماه عنوان کرد.

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم ؟ - دوسبو

dosaboo.com › بهداشت و سلامتطب سنتی ایرانیTranslate this page
May 27, 2015 - چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم ؟ مصرف آب یخ در ماه رمضان در زمان افطار یا سحر اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می نشاند اما در نهایت باعث تشدید ...

مقابله با تشنگی در ماه رمضان/چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم؟

roboep.ir › مذهبیاعمال در ماههای قمریTranslate this page
زمانی که ماه مبارک رمضان با تابستان همزمان می شود تشنگی یکی از عمده شکایت های روزه داران عزیز می باشد و همه در فکر پیدا کردن راه حلی برای مقابله با این تشنگی ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟! - شبکه اجتماعی ایران 20

iran20.com/friend/article/showarticle/140688Translate this page
Jul 23, 2013 - چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟! منوی پیشنهادی برای نوشیدنیهای مخصوص ماه رمضان؛ در افطار و سحر چه بنوشیم تا کمتر تشنه شویم! نوشیدنی ماه ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم - تابناک استان‌ها

ostanha.tabnak.ir/fa/.../چگونه-در-ماه-رمضان-تشنه-نشو...Translate this page
Jun 19, 2015 - چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم. کارشناسان بهداشتی توصیه می کنند برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه شویم بهتر است در برنامه غذایی سحری از ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ » سایت شهر زاوین

zavin.ir/10-چگونه-در-ماه-رمضان-تشنه-نشویم؟.htmlTranslate this page
نوشیدنی های خوب برای سحریسحر زمانی است که باید بدن را آمده برای ۱۷ساعت روزه داری کنید به همین علت باید از بهترین و مقوی ترین مواد غذایی و البته نوشیدنی های ...

چه بخوریم تا در ماه رمضان تشنه نشویم؟

tasalamati.com/e/bYYkE/Translate this page
چه بخوریم تا در ماه رمضان تشنه نشویم؟ ... چگونه در ماه رمضان کمتر گرسنه و تشنه شویم؟ ... برای کاهش تشنگی در ماه رمضان این نوشیدنی های سنتی بسیار عالی است.

چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟ - دایرکتوری سلامت

www.hdir.ir/.../28316-چطور-در-ماه-رمضان-گرسنه-و-ت...Translate this page
Jun 18, 2015 - چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟ یک متخصص تغذیه آمادگی تغذیه‌ای برای استقبال از ماه مبارک رمضان را عامل موثری در کاهش مشکلات روزه‌داری در ...

خوراکی‌های ضد تشنگی برای روزه‌داران - مشرق

www.mashreghnews.ir/.../خوراکی‌های-ضد-تشنگی-برا...Translate this page
Jun 28, 2014 - برنامه غذایی مناسب در ماه رمضان به منظور پیشگیری از کم آبی ... و کدوی بخار پز در کنار غذای سحر می تواند به ما کمک کند تا کمتر در روز تشنه شویم.

ماه رمضان - چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟

ramezan-92.mihanblog.com/post/4Translate this page
Jul 6, 2015 - ماه رمضان - با سلام. این سایت به منظور معرفی بركات و فوائد ماه مبارك رمضان و همچنین بررسی فضائل و مزایای این ماه مبارك راه‌اندازی شده است. امید است ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - لقمه

loghmeh.ir/Pages/News-4534.aspxTranslate this page
به گزارش لقمه، برای کاهش تشنگی در ایام روزه داری، می توان عرق کاسنی و شاهتره، را به نسبت مساوی تقسیم کرد و در یخچال گذاشت و در فاصله افطار تا سحر از آن ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم - کدر - اس ام اس، مد، دکوراسیون، پزشکی

www.keder.ir › پزشکی و سلامتTranslate this page
Jun 12, 2015 - کدر : یك متخصص طب سنتی گفت: مصرف عرقی جات در ماه رمضان توصیه نمی‌شود، زیرا این نوشیدنی‌ها خنك كننده كبد هستند و نه خنك‌كننده بدن.

دمادم | چگونه در ماه رمضان گرسنه نشویم؟

damadam.ir › اخبارلحظه نماTranslate this page
6 days ago - چگونه در ماه رمضان گرسنه نشویم؟ ماه رمضان غذاهایی که شیر دارد بخورید تا در طول روز کمتر گرسنه شوید! معجزه شیر در سحری مجله خبری لحظه نما: ماه ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ | سوفان

sofun.ir › راهکار برای تشنه نشدن در ماه رمضانTranslate this page
May 27, 2015 - تشنه نشدن در ماه رمضان. ... دنیای مد, طنز و سرگرمی, مطالب گوناگون. خانه | راهکار برای تشنه نشدن در ماه رمضان | چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - پرداد

www.pardad.ir/_چگونه-در-ماه-رمضان-تشنه-نشویم_97...Translate this page
Jun 22, 2015 - چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ یک متخصص طب سنتی درباره روزه داری در ماه مبارک رمضان گفت: انجام برخی از اقدامات در ایام روزه‌داری باعث می‌شود تا ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - سایت تفریحی و سرگرمی نگین جنوب

www.neginjonoub.ir/.../چگونه-در-ماه-رمضان-تشنه-نشو... - Translate this page
سرخط خبرها. دانلود آهنگ جدید مجید یحیایی به نام شک · قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس · خانه / بایگانی برچسب: چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟

چگونه گرسنه نشویم - لینک گردی

farsinow.ir/news/چگونه-گرسنه-نشویمTranslate this page
چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟ ... چگونه در طول 3 روز سایز و وزن کم کنیم؟؟؟

راز هایی برای تشنه نشدن در ماه رمضان | سایت تفریحی فانی فاز

www.funyfaz.ir/راز-هایی-برای-تشنه-نشدن-در-ماه-رمض...Translate this page
راز های تشنه نبودن در رمضان,چگونه تشنه نشویم,راز های روزه داری,. بسیاری از روزه داران معتقد هستند: در ماه رمضان بیشتر از اینکه گرسنه شوند تشنه می شوند.چه راه حلی ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم - تی نیوز

tnews.ir/news/BD0A43316739.html - Translate this page
Jun 19, 2015 - کارشناسان بهداشتی توصیه می کنند برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه شویم بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مانند انواع کوکو، ...

شفتالو | چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟! ~ لینک پد | سایت اشتراک لینک

www.linkpad.ir › تکنولوژی در زندگیسلامت - Translate this page
منوی پیشنهادی شفتالو برای نوشیدنیهای مخصوص ماه رمضان؛ در افطار و سحر چه بنوشیم تا کمتر تشنه شویم!

هنر بانو - چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟

honarbanoo.ir/post/208 - Translate this page
Jul 22, 2013 - برای کاهش تشنگی در ایام روزه داری، می توان عرق کاسنی و شاهتره، را به نسبت مساوی تقسیم کرد و در یخچال گذاشت و در فاصله افطار تا سحر از آن ...

اداره تبلیغات اسلامی گناباد - چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم

ste-gonabad.blogfa.com/post-1910.aspxTranslate this page
اداره تبلیغات اسلامی گناباد - چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم - اخبار و مطالب دینی و مذهبی - روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گناباد آماده دریافت اخبار می باشد.

چگونه تشنه نشویم

yeki1done.ir/چگونه+تشنه+نشویم.htmlTranslate this page
چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم مصرف آب یخ در ماه رمضان در زمان افطار یا سحر اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می نشاند اما در نهایت باعث تشدید تشنگی می شود.

دنیای سلامت - در رمضان چه بخوريم گرسنه نشويم

mahdirelax.blogfa.com/.../در-رمضان-چه-بخوريم-گرس...Translate this page
دنیای سلامت - در رمضان چه بخوريم گرسنه نشويم - روانشناسی،جوش آکنه، كك و مك، مسایل ... 5) سعی کنید در ماه رمضان میوه های آب دار و سبزیجات بیشتری مصرف کنید تا در طول ... چگونه از رابطه جنسی لذت بیشتری ببریم · مشکلات جنسی زنان چیستند و ...

چگونه در ماه رمضان گرسنه نشویم؟

www.akhbarjo.ir/.../چگونه-در-ماه-رمضان-گرسنه-نشوی...Translate this page
6 days ago - معجزه شیر در سحری مجله خبری لحظه نما: ماه رمضان غذاهایی که شیر دارد بخورید تا در طول روز کمتر گرسنه شوید! بیشتر ما عادت داریم سحرهای ماه رمضان از ...

راه هایی برای کمتر گرسنه شدن در ماه رمضان | .::مجله اینترنتی همه چی آنلاین::.

hamechionline.ir/.../راه-هایی-برای-کمتر-گرسنه-شدن-د...Translate this page
آرشیو برچسب ها: آمادگی جهت ماه مبارک رمضان, چگونه در رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟, راه هایی برای کمتر گرسنه شدن در ماه رمضان, عادات غذایی در ماه رمضان, قبل از ماه ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ | سیمرغ

vista.ir/page/278236/چگونه-در-ماه-رمضان-تشنه-نشویم؟ - Translate this page
مصرف آب یخ در ماه رمضان در زمان افطار یا سحر اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می نشاند اما در نهایت…

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - مجله اینترنتی علم و بصیرت ...

elmobasirat.ir › ... › نحوه مراقبت از بدن - Translate this page
چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ مصرف آب یخ اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می نشاند اما در نهایت باعث تشدید تشنگی می شود. _ برای کاهش تشنگی در ایامروزه داری، می ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ – خونه داری

khoonedari.ir/.../tag/چگونه-در-ماه-رمضان-تشنه-نشویم...Translate this page
نوشیدنی های خوشمزه با هندوانه برای فصل گرما. اگر در فصل تابستان معمولا احساس گرما و خشکی در بدنتان میکنید، نوشیدنی هندوانه بهترین روش برای مرطوب کردن بدن ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم - نوشته ها و تصاویر ما

dearfriends.blogsky.com/.../چگونه-در-ماه-رمضان-تشنه...Translate this page
Jul 28, 2013 - چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم - نوشته ها و تصاویر ما - در برگیرنده ی مطالب جالب و خواندنی و سرگرمی Hi Dear friend.

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟

khomokhot.rzb.ir/.../چگونه+در+ماه+رمضان+تشنه+نشو...Translate this page
چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟,چه کنیم تا در رمضان تشنه نشویم,کاهش تشنگی در رمضان,,چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟,me and you من و تو.

چگونه تشنگی ماه رمضان را رفع کنیم؟ - رسانه ی خبری وبلاگی

alamto.rasanetv.ir/page-860383.htmlTranslate this page
چگونه از تشنگی در ماه رمضان برای رفع تشنگی چگونه شکم را کوچک کنیم در مقابل تشنگی باعث رفع ... از رفع تشنگی در ماه رمضان:آب مهمترین مایعی است که در ماه رمضان تشنگی را چگونه از تشنه چگونه با تشنگی .... چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟

ماه رمضان چی بخوریم و چطور روزه بگیریم تا بیمار نشویم؟

www.yjc.ir › وب‌گردیوبگردیTranslate this page
Jun 29, 2014 - تغذیه در ماه رمضان برای روزه داران بسیار مهم است از این رو در این گزارش توصیه هایی به کسانی که قرار است در این روزها روزه بگیرند وجود دارد.

افطار و سحری شما با ما (پیشنهاد پنجم)

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=175115Translate this page
Aug 7, 2011 - ... است و یا کاربر عزیز دیگری ذکر کرده بود که «از این جمله بدم می‌آید که چه بخوریم تشنه و گرسنه نشویم. ... 20 راهکار برای تغذیه درست در ماه رمضان.

کاسنی | چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - نیاز روز

boro.niazerooz.com › بهداشت و سلامتتغذیهTranslate this page
Jul 20, 2013 - چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ _ برای کاهش تشنگی در ایام روزه داری، می توان عرق کاسنی و شاهتره، را به نسبت مساوی تقسیم کرد و در یخچال گذاشت ...

چگونه در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم - ویندوز - bazar-man.ir

windows.bazar-man.ir/چگونه-در-ماه-رمضان-گرسنه-و-...Translate this page
May 28, 2016 - چگونه در ماه رمضان گرسنه نشویم,چه کنیم تا در ماه رمضان گرسنه نشویم,چطور در ماه رمضان ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم | نازدونه | فال , مدل لباس ,مدل مو, سرویس طلا ...

www.nazdoone.com/.../چگونه-در-ماه-رمضان-تشنه-نشو... - Translate this page
Jun 29, 2014 - به علت گرمای شدید وطاقت فرسا در ماه تیر و فرا رسدین ماه رمضان در این ماه گرم و خشک سال رعایت اصول مناسب وتغذیه درست و منظم باعث میشود ماه ...

چند نكته طلایی برای روزه داری در تابستان - بیتوته

www.beytoote.com/.../golden-fasting1-summer.htmlTranslate this page
روزه داری در تابستان تغذیه سالم در ماه رمضان هوای گرم تابستان,چگونه تابستان را روزه ... و به مشكلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم. ... برای اینكه كمتر هنگام روزه داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از ...

جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان چگونه تشنه نشویم - بابام

babam.ir/جلوگیری-از-تشنگی-در-ماه-رمضان-چگونه-ت...Translate this page
Jun 13, 2015 - روشهای جلوگیری از تشنه شدن در ماه رمضان و در زمان روزه بودن چگونه جلوی تشنگی و تشنه شدن را در ماه مبارک رمضان و به هنگام روزه بودن بگیریم و در ...

در ماه رمضان چه غذاهائی مصرف کنیم - ایران سلامت

forum.iransalamat.com/.../در-ماه-رمضان-چه-غذاهائی-مصر...Translate this page
Aug 20, 2009 - چه غذاهايي را مصرف کنيم ؟ ۱ - مصرف کربوهيدراتهاي مرکب در سحر که مدت طولاني تري هضم مي.

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - بازی - TehranKids

chat.chat.chat.chat.chat.chat.chat.chat.chat.ibnokgf.ibn...Translate this page
Jul 20, 2013 - _ برای کاهش تشنگی در ایام روزه داری، می توان عرق کاسنی و شاهتره، را به نسبت مساوی تقسیم کرد و در یخچال گذاشت و در فاصله افطار تا سحر از آن ...

در ماه مبارک رمضان چگونه غذا بخوریم - به

www.miyanali.com/amin20/19Translate this page
Aug 12, 2010 - در هر روز از این برنامه غذایی ، پنج گروه اصلی هرم غذایی یعنی گروه نان و غلات، گروه سبزی ها، گروه میوه ها، گروه شیر و لبنیات و گروه گوشت وجود دارد.

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم بایگانی - دانلود آهنگ جدید ،عکس، کلیپ

www.aziztarin.ir/tag/چگونه-در-ماه-رمضان-تشنه-نشویم - Translate this page
کارشناسان تغذیه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به روزه داران توصیه می کنند،نوشیدنی های مخصوص ماه رمضان را مصرف کنند مانند شربت آبلیمو، خاکشیر، تخم ...

چگونه در ماه رمضان گرسنه نشویم

ramazan.powerset.ir/چگونه-در-ماه-رمضان-گرسنه-نشویمTranslate this page
شما هم می تونید ، یک سایت به اسم خودتون داشته باشید که شغل یا تخصص تون را به همه معرفی کنید تا بیشتر دیده شوید هفت روز رایگان استفاده کنید در صورتی که ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ – آخرین اخبار ایران

padidehnews.com/?p=516061Translate this page
May 26, 2015 - تاریخ نشر : سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ مشاهده : ۳۳ سایر خبرهای اخبار و حوادثارسال به دوستRss_ برای کاهش تشنگی در ایام روزه داری، می توان عرق کاسنی و ...

ماه رمضان چه بخوریم و جطور روزه بگیریم تا بیمار نشویم؟ - خبرآنلاین

www.khabaronline.ir/detail/362535/society/healthTranslate this page
Jun 28, 2014 - تغذیه در ماه رمضان برای روزه داران بسیار مهم است از این رو در این گزارش توصیه هایی به کسانی که قرار است در این روزها روزه بگیرند وجود دارد.

همه چیز درباره ماه رمضان - لینک به سایت اصلی الو دکتر

www.alodoctor.ir/tag/ماه-رمضانTranslate this page
نکاتی مهم در مورد مصرف زولبیا و بامیه در ماه رمضان نکاتی مهم در مورد مصرف زولبیا و ... چگونه بر تشنگی ماه رمضان غلبه کنیم؟ .... چه بخوریم تا در ماه رمضان تشنه نشویم؟

[PDF]چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - قدس

media.qudsonline.ir/NewsPapers/7861/6-7.pdfTranslate this page
ماه رمضان، نمایشگاه عزت ایمان marefat@qudsonline.ir. ن. جید مردانا. ف/ م. گروه معار. 7. اقیانوس هم تشنه است! روزه های کله گنجشکی. از سفره های معنویت و سادگی.

تغذیه هوشمند - چگونه بعد از ماه مبارک رمضان، دچار بازگشت وزن نشویم

www.hoshyar4.com/content/Different-cases/.../8503Translate this page
دراین مقاله سعی شده است نکاتی مورد توجه قرار گیرد که برای جلوگیری از اضافه وزن درماه مبارک رمضان و نیز جلوگیری از بازگشت وزن در بعداز عید فطر مطرح شود.

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - انجمن تفریحی پاتوق من

www.patogheman.com › ... › سلامت و مسائل خانوادهTranslate this page
Jul 7, 2014 - _ برای کاهش تشنگی در ایام روزه داری، می توان عرق کاسنی و شاهتره، را به نسبت مساوی تقسیم کرد و در یخچال گذاشت و در فاصله افطار تا سحر از آن ...

چه کنیم که در ماه رمضان تشنه نشویم؟ | میهن کمپ

mihancamp.com/چه-کنیم-که-در-ماه-رمضان-تشنه-نشو...Translate this page
در ماه رمضان هر انسانی دچار تشنگی می شود اما راه هایی برای مقابله با این مشکل وجود دارد و آن این است که هرگز چای ننوشید زیرا بر خلاف باور غلط بعضی ها این نوشیدنی نه ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - rahnegasht.ir

rahnegasht.ir/news/index.php?a=/newspaper/...p...Translate this page
May 26, 2015 - _ برای کاهش تشنگی در ایام روزه داری، می توان عرق کاسنی و شاهتره، را به نسبت مساوی تقسیم کرد و در یخچال گذاشت و در فاصله افطار تا سحر از آن ...

چگونه در ماه رمضان لاغر نشویم - کتاب های دیجیتال

ebook.abclink.ir/چگونه-در-ماه-رمضان-لاغر-نشویم.htmlTranslate this page
May 19, 2016 - چگونه در ماه رمضان لاغر شویم؟ - آکا ... چگونه در ماه رمضان لاغر ... چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ چگونه در ماه رمضان لاغر .

خبرها 24 » چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟

news.agahiha24.ir/?p=2922Translate this page
Jul 6, 2014 - _ برای کاهش تشنگی در ایام روزه داری، می توان عرق کاسنی و شاهتره، را به نسبت مساوی تقسیم کرد و در یخچال گذاشت و در فاصله افطار تا سحر از آن ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟!

abharcity.ir/.../17187-چگونه-در-ماه-رمضان-تشنه-نشوی...Translate this page
0 امتیاز. چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟! domain not yet active. Are you the domain owner? Log into your control panel to start using your domain.

غذا های مناسب سحری - آلامتو

www.alamto.com › برچسب هاTranslate this page
سحری مهمترین وعده غذایی در ماه رمضان است، بهترین زمان شریک شدن در وعده غذایی ... با توجه به آنکه امروز این ماه شروع شده است باید دقت داشته باشیم که چگونه می توان بهترین سحری را برای ماه رمضان استفاده کرد. ... با این غذاها در ماه رمضان تشنه تر می شوید ... و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم.

روزه داری بدون تشنگی و اضافه وزن - آفتاب

www.aftabir.com › ... › تغذیه و سلامتیTranslate this page
Jul 24, 2012 - ماه رمضان امسال شاید طولانی ترین ماه رمضانی باشد که خیلی از جوان ها و نوجوان ها تا به حال تجربه کرده اند ماه رمضانی که اگر به ... چطور تشنه نشویم؟

بخور و نخورهایماه رمضان - روزه آسان در رمضان در کافه بازار برای اندروید

www.findwebsite.ir/ucjqdscncrnmctdqnxadnfvctdmnd... - Translate this page
چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ چه غذاهایی روزه داران را تشنه‌تر می‌کند؟ بخور نخورهای ماه رمضان توصیه‌هایی برای دیابتی ها در ماه مبارک رمضان کله پاچه خورها بخوانند.

چه کنیم بعد از ماه رمضان چاق نشویم؟ - ایمپریا

imperia.ir › گوناگونمناسبتهاماه رمضانTranslate this page
با تمام شدن ماه رمضان رژیم غذایی به حالت سابق خود بازمی گردد و وعده های غذایی از دو وعده سحر و افطار به مانند سابق به صبحانه، نهار و شام تبدیل می شود. با توجه به اینکه ...

راهکار برای تشنه نشدن در ماه رمضان|پورتال تفريحي سرگرمي فانجو

www.funjoo.ir › سلامتTranslate this page
May 26, 2015 - چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ مصرف آب یخ در ماه رمضان در زمان افطار یا سحر اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می نشاند اما در نهایت باعث تشدید ...

چه کنیم در ماه رمضان گرسنه نشویم

ramazan.wikipici.ir/چه-کنیم-در-ماه-رمضان-گرسنه-نشو...Translate this page
اشتها را چگونه کم کنم ؟ پرتال آکاايران سايت خبرگزاری آکا بخش مقالات سلامت قسمت رژیم های لاغری ، رژیم های چاقی - اشتها را چگونه کم کنم ؟ می خواهید اشتهای تان کم ...

چگونه آب بخوریم تا تشنه نشویم؟ | اخبار روز - اوج نیوز

owjnews.ir › سبک زندگیTranslate this page
Sep 13, 2015 - خانه » سبک زندگی » چگونه آب بخوریم تا تشنه نشویم؟ ... با دیگر مواد این گروه آب بیشتری دارد و به همین دلیل مصرف آنها در ماه رمضان بهتر خواهد بود.

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟

web.iran-forum.ir/53743-How-hungry-do-not.htmlTranslate this page
Jul 22, 2013 - چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ _ برای کاهش تشنگی در ایام روزه داری، می توان عرق کاسنی و شاهتره، را به نسبت مساوی تقسیم کرد و در یخچال گذاشت ...

یا مهدی ادرکنی - چه کنیم که در ماه رمضان تشنه نشویم

pordel-esi.blogfa.com/.../چه-کنیم-که-در-ماه-رمضان-ت...Translate this page
یا مهدی ادرکنی - چه کنیم که در ماه رمضان تشنه نشویم - سلام اگه اولین باره که به ما سر می زنید برای دسترسی به همه مطالب روی لینک عناوین مطالب ... توصیه های پزشکی و تغذیه ای برای روزه داری در ماه مبارک رمضان حتما شما هم بخوانید .... چگونه خواننده شویم

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ - مجله سرگرمی رسانه 7|resaneh7.ir

www.resaneh7.ir/.../چگونه-در-ماه-رمضان-تشنه-نشویم؟.... - Translate this page
May 30, 2015 - مصرف آب یخ در ماه رمضان در زمان افطار یا سحر اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می نشاند اما در نهایت باعث تشدید تشنگی می شود. _ برای کاهش تشنگی ...

صولت حيدری - چکار کنیم که در ماه مبارک رمضان تشنه نشویم

colat.blogfa.com/post/29Translate this page
صولت حيدری - چکار کنیم که در ماه مبارک رمضان تشنه نشویم - روابط عمومی حوزه علمیه -خبری -مذهبی. ... احمدرضا فرسار با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان در قالب توصیه‌های بهداشتی به مردم اظهار داشت: روزه‌های سال جاری ... چگونه 17 ساعت آب نخوریم؟

چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟ - آخرین اخبار ایران و جهان

www.zamoune.com/.../چطور-در-ماه-رمضان-گرسنه-و-ت...Translate this page
چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟ ، ماه رمضان ، تشنگی در ماه رمضان ، گرسنگی در ماه رمضان,چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟ا.

سؤال و جواب هایی در مورد روزه : روزنامه پزشکی ایران

www.iran.pezeshk.us/archives/30695Translate this page
Feb 5, 2013 - اگر ما گرسنه و تشنه نشویم شاید روزه داری آنچنانی هم نداشته باشیم . خیلی از مردم در آخر ماه مبارک رمضان این دغدغه را دارند که چرا وزن ما زیاد شده است .

مرکز دانشجویان روانشناسی کاشان - چگونه درماه رمضان تشنه نشویم؟؟؟

psy90-ku.blogfa.com/post/201 - Translate this page
چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ برای کاهش تشنگی در ایام روزه داری، می توان عرق کاسنی و شاهتره، را به نسبت مساوی تقسیم کرد و در یخچال گذاشت و در فاصله افطار تا ...

15 توصيه براي اينکه چاق نشويم - پرشین وی

www.persianv.com/pezeshki/068240.phpTranslate this page
Jul 30, 2009 - توصيه براي اينکه چاق نشويم , پیشگیری از چاق شدن , چه کنیم تا چاق نشویم , غذاهایی مفید برای پیشگیری ... دلایل مختلف بوی بد دهان در ماه رمضان ...

چگونه در ماه رمضان کمتر گرسنه و تشنه شویم؟ - سلامت نیوز | خبر فارسی

khabarfarsi.com/n/13104014 - Translate this page
Jun 12, 2015 - چگونه در ماه رمضان کمتر گرسنه و تشنه شویم؟ برترین ها - جمعه ۲۲ خرداد ۹۴ چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟ عصر ایران - جمعه ۲۲ خرداد ۹۴

چگونه در زمان روزه داری تشنه نشویم؟

irdentist.ir › اخبار پزشکیTranslate this page
جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان. یک متخصص طب سنتی گفت: انجام برخی از اقدامات در ایام روزه‌داری باعث می‌شود تا روزه‌داران تشنگی کمتری احساس کنند. غلامرضا ...

نکاتی مهم برای همه روزه داران؛ سحری و افطاری چی بخوریم؟ - Bartarinha.IR ...

www.bartarinha.ir › سلامتسلامت عمومیTranslate this page
Jul 28, 2012 - ماه رمضان فرصت مناسبی برای پاکسازی روح و جسم است. ... برای اینکه بتوانید وزن خود را کنترل کنید و در طول روز کمتر تشنه و گرسنه شوید، لازم ...

چگونه در ماه رمضان لاغر نشویم؟ - پارسینه

www.parsine.com/fa/.../چگونه-در-ماه-رمضان-لاغر-نشو...Translate this page
Jul 18, 2013 - متخصصان به افرادی که برای افزایش وزن و رسیدن به تناسب اندام در ماه مبارک رمضان به آنها مراجعه می‌کنند مصرف انواع حلیم، کله پاچه، خوراک گوشت ...

چگونه از تشنگی در ماه رمضان جلوگیری کنیم

masoud293.ir/post/3250 - Translate this page
خیلی از ما انسان ها که روزه میگیرم درماه روز خیلی زود تشنه میشویم که ما امروز برای شما دوستان عزیز چند روش مهم از جلوگیری تشنگی رو گذاشته…,چگونه از تشنگی در ماه ...

برای جلوگیری از خشکی دهان در ماه رمضان چه کنیم؟ - مجله خبری دوستان

www.dustaan.com › مقاله های سلامتTranslate this page
Jul 4, 2014 - +عکس · ایران ۳ – چین ۲؛ دیوار چین فرو ریخت · آیت‌ الله جنتی چگونه رئیس شد ... خشکی دهان جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان تشنه نشویم تشنگی ...

چگونه در زمان روزه داری تشنه نشویم؟ - هموطن | پرتال خبری ، آموزشی ، سرگرمی

www.hamvatan.net › سلامت و بهداشتتغذیهTranslate this page
Jun 22, 2015 - در طول روزه داری باید از ورزش های سخت و معرق پرهیز کرد چون باعث بروز کم آبی شدید در بدن می شود. جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان. یک متخصص طب ...

مجموعه احکامی از روزه (نظر مبارک 9 نفر از مراجع معظم تقلید) | هم اندیشی دینی

www.hamandishi-dini.ir/بخشي-از-احكام-روزه/Translate this page
ماه رمضان . سؤال۱: اگر شخصی با اعتقاد به اینکه هنوز اذان صبح را نگفته اند، مشغول سحری شود. سپس متوجه گردد که وقت اذان صبح گذشته است؛ حکم روزه ی او چگونه است ...

راهکار برای تشنه نشدن در ماه رمضان

stop4fun.ir › خانه و خانوادهسلامت و تغذیهTranslate this page
چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ مصرف آب یخ در ماه رمضان در زمان افطار یا سحر اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می نشاند اما در نهایت باعث تشدید تشنگی می شود. _ برای ...

خبرگزاری آريا - افطار، شام و سحر چه بخوريم تا در طول روز تشنه نشويم ؟

www.aryanews.com/News.aspx?code...svc=45Translate this page
Jun 29, 2014 - خبرگزاري آريا - به منظور پيشگيري از کم آبي بدن بايد برنامه غذايي مناسب در ماه رمضان داشت.

ماه رمضان تشنه نشویم! (طنز) - کوهپایه

poyeh.parsiblog.com/.../ماه+رمضان+تشنه+نشويم!+(ط...Translate this page
Jun 18, 2015 - بدست محمد رضا آتشین صدف در دسته ماه رمضان، طنز، تشنگی، روزنامه قدس. تبریک می گویم آمدن ... این هم یادادشت اول: 1. چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟

دانلود برنامه سلامت و تغذیه در رمضان | ایران اپس

iranapps.ir › برنامه هاسلامت و تندرستیTranslate this page
این میوه را در ماه رمضان فراموش نکنید سحری بخوریم یا نه؟ چه بیمارانی نباید روزه بگیرند؟ چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم؟ چه غذاهایی روزه داران را تشنه‌تر می‌کند؟

چگونه تشنه نشویم - انقلاب نیوز

enghelab-news.ir/shownews.php?idnews=5384 - Translate this page
Jul 15, 2013 - چگونه تشنه نشویم ... خراسان در یادداشتی با عنوان «چند راهکار برای کاهش تشنگی در ماه رمضان» نوشت: برای کاهش تشنگی در ایام روزه‌داری، می‌توان عرق ...

چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟ - خانه

oo7.ir/pages.php?...در_ماه_رمضان...تشنه_نشویم؟ - Translate this page
Jun 17, 2015 - چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟ ، ماه رمضان ، تشنگی در ماه رمضان ، گرسنگی در ماه رمضان,چطور در ماه رمضان گرسنه و تشنه نشویم؟

چگونه رژیم کاهش وزن خود را در زمان روزه داری نیز رعایت کنیم؟ - زیباتن

www.forum.zibatan.ir › ... › نکات و مقالاتTranslate this page
Jul 9, 2013 - نکات و مقالات. چگونه رژیم کاهش وزن خود را در زمان روزه داری نیز رعایت کنیم؟ ... در ماه مبارك رمضان هم بايستى سعى شود همين فاصله غذايى رعايت شود. در صورت عدم مصرف مواد غذايى ..... چه کنیم در ماه رمضان چاق نشویم؟ بازهم ماه نزول قرآن و ماه ...

چگونه در ماه رمضان رفع تشنگی کنیم - جوان فا

www.javanfa.ir › پزشکی و سلامتتغذیه و سلامتTranslate this page
Jun 18, 2015 - چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم و عطشمان را کم کنیم. نوشیدنی هایی مخصوص ماه رمضان برای جلوگیری از احساس تشنگی. کارشناسان تغذیه با فرا ...

چه کار کنیم تا در ماه رمضان تشنه نشویم

www.bikalak.com/.../چه-کار-کنیم-تا-در-ماه-رمضان-تش... - Translate this page
نوشته هایی با برچسب چه کار کنیم تا در ماه رمضان تشنه نشویم. با راهکار هایی که باعث کاهش تشنگی در ماه رمضان می شود · با راهکار هایی ... چگونه همسرتان را شارژ کنید.

چگونه در ماه اول سقط جنین کنیم - موتور جستجو خبری

bings.ir/tag/چگونه-در-ماه-اول-سقط-جنین-کنیم-532116 - Translate this page
به گزارش افکارنیوز ، آیا ورزشکاران - حرفه ای و آماتور - می توانند به فعالیت های ورزشی خود در حین روزه داری ادامه دهند یا اینکه باید در ایام ماه رمضان آنها را کنار بگذارند؟

نشویم؟ | سایت تفریحی فان کده - Part 2

topfun.in/post/نشویم؟/page/2/Translate this page
Apr 11, 2016 - چگونه موقع درس خواندن خسته نشویم تاریخ انتشار ارديبهشت ماه. سلامانه خبرگزاری تسنیم قهرمان بدنسازی و پرورش اندام کشورمان دار فانی را وداع گفت ...

چگونه می‌توانیم در ماه رمضان بیشتر مقرب شویم؟ رمضان ماه معنویت ...

bayanmanavi.ir/post/2260Translate this page
Jun 16, 2015 - رمضان ماه معنویت سکولار و فاصله گرفتن از جامعه و رها کردن مردم نیست/ ... با اینکه می‌خواهی سحری بخوری تا در طول روز گرسنه نشوی، اما خداوند به همین ...

[ بازدید : 858 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خبرها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]